Korábbi táborainkról

Gyerekként mi táboroztatók is lényegében táborokban nőttünk fel. Rengeteget kirándultunk, sátraztunk, hegyet másztunk, bicikliztünk, eveztünk. Szüleinkkel, természetjárókkal, baráti társaságokban ittunk magunkba a természet szeretetét és azt a gyakorlati tudást, amit most tovább plántálunk a következő nemzedékekbe.

Legkorábban szervezett táborainkat az 1980-as évek végétől számítjuk.

Természetismereti és természetvédelmi táborok 1987-től

Iskolai táborok, vándorsátrazások 1997-től

"Arcom a Föld" táborok és előzményeik 1998-tól

"Visszhang" táborok 2008-tól

Portyák, kikapcsolók, szünidei táborok 2008-tól

"Élni jó!" táborok 2009-től

Természetismereti és természetvédelmi táborok 1987-től

A természetismeret és az aktív természetvédelem összekapcsolása gyermekkorban nagyon fontos lépcsőfoka a környezetéért felelősen gondolkodó nemzedékek felnevelésében az élet bármely területére is vetődnek ezután. Táborainkban a természet megismerésének komplex látásmódú és kutatói mélységekbe ásó módjait alkalmaztuk, ahol fontos partnereink voltak a Magyar Természettudományi Múzeum és a Magyar Biológiai Társaság ismeretátadás iránt elkötelezett szakemberei. A velünk tartó gyerekek és fiatalok nem csak mélyen meggyökeredző természeti és közösségi élményeket szereztek, de alaposan feltarisznyázva indulhattak el, ha a természettudományokat, a kutatói munkát választották hivatásuknak. Módszereinkkel bebizonyítottuk, hogy általános és középiskolásokkal is lehet hatékony és igényes kutatói és természetvédelmi munkát végezni, amelynek eredményei szaklapokban publikálhatóak, és a természetvédelem számára a mindennapi gyakorlat szintjén is felhasználhatóak.

Országos jelentőségű eredményeink között szerepel a szőcei fokozottan védett láprétek rendszeres vizsgálata (monitoringja) és az ezeken alapuló természetvédelmi kezelés kidolgozásában való közreműködés, valamint a Natura 2000-es fajok közé sorolható, és fokozottan védett kövi rák (Austropotamobius torrentium) magyarországi elterjedésének és állományainak rendszeres vizsgálata.

Iskolai táborok, vándorsátrazások 1997-től

Ha tanár és diákjai felkerekednek, hogy járják az országot, hegyeket, völgyeket, pusztákat, sokkal hamarabb közelebb kerülnek egymáshoz, mint a iskolai vagy tanórai keretek között. Szünidőben érdemes megtapasztalni, hogy milyen szénapadláson aludni, mezítláb kelni át az utunkat álló patakon, tüzet rakni akár esőben is, szalonnát sütni, hegycsúcsot hódítani, várromok között kutatni, tapicskolni a mocsárba, hallgatni a forrás csörgedezését, nézni a hegyek párája fölé emelkedő napot, ... és még hosszan sorolhatnánk a természeti csodák testközelből való átélésének pillanatait, amelyekben részünk volt. Üdítő változatosság ez az iskolai hétköznapokhoz képest!

"Arcom a Föld" táborok és előzményeik 1998-tól

A tábor egy unalmasnak induló középiskolai szakkörből nőtte ki magát, amihez a résztvevők legalább annyit tettek hozzá, mint maguk a szervezők. A gyökeres változást az az odafigyelő meghallgatás hozta, aminek a szabad légkörében a résztvevők kimondhatták gondolataikat, vágyaikat és megszokott szerepeiket letéve szabadon és biztonságban fedezhették fel a körülöttük lévő világot és a magukban rejlő képességeiket. A táborok programja és a természeti környezet inspirációt adott a kibontakozásra és a felfedezésre fizikai és lelki értelemben egyaránt. Szervezőként rugalmasan követtük a résztvevők körében áramló hangulatok minden rezdülését. Foglalkoztunk alkotással, a gondolatok és élmények kifejezésével, kézművességgel, képekkel, zenével, felolvasásokkal, mitológiákkal, önismerettel, szerepjátékkal, természetismerettel és megtapasztalással.  Beszélgetések, játékok, gyakorlatok, meditáció, kalandnap foglalták keretben a személyiség egészét megmozgató táborok napjait.

További képek ezekről a táborokról:

"Visszhang" táborok 2008-tól

Erdélyi és magyarországi gyerekek közös táborozását valósítottuk meg ezekben a táborokban évről évre váltva a hazai és erdélyi helyszíneket. A táborok programjai természeti és kulturális kincseinkkel való ismerkedés köré szerveződtek. Fontos célunk volt, hogy a különböző országok területén élő magyar gyerekek találkozhassanak egymással, ki-ki a saját szülőföldjén is vendégül láthassa a másikat.

Portyák, kikapcsolók, szünidei táborok 2008-tól

A természet és a közös együttlét évszakoktól, függetlenül egész év át ellát bennünket a tartalmas kikapcsolódás lehetőségével. Tavasszal és nyáron, ősszel és télen mindig történik valami, amiért érdemes összejönni, amit érdemes meglesni, amiről érdemes új ismereteket szerezni, ami kikapcsol minket a mindennapok zakatoló egyhangúságából. Portyák, kikapcsolók, őszi, téli és tavaszi szüneti táboraink azok, ahol a nyarat idézve, és a tanév közbeni rutint megtörve közvetlen élményeken keresztül, a megtapasztalás útján szereznek hasznos ismereteket résztvevőink.

További képek ezekről a táborokról:

"Élni jó!" táborok 2009-től

A természetismeret és az életmódunk kapcsolatát feldolgozó táboraink az aktív kikapcsolódást játékkal, sporttal, kézművességgel ötvözik. Fontos célnak tekintjük, hogy a természet és a minket körül vevő világ szépségét, érdekességit úgy mutassuk be, hogy közben környezet- és természetvédelmi oldalról gyakorlati mintát adunk a megóvására is. A tábor programjaiban feldolgozzuk a régmúlt idők hagyományát, praktikus ismereteit a modern kor kihívásainak bemutatásával.

Folytatom a válogatást a táborok között

Személyes tájékoztatás, közös tervezés

Ha további információkra van szüksége, vagy szívesen megosztja velünk kérdéseit, elképzeléseit, hívja az ÖSVÉNY Oktatóközpont szakemberét

a +36 30 594 83 27-es telefonszámon.

Mindig szívesen állunk rendelkezésre!